Amsterdam Çevresi Gezilecek Yerler ? Nasıl Gidilir?

Ocak 07, 2019

Amsterdam yazılarına en sevdiğim yerlerden başladım. Kasabalardan!! Amsterdam kendisinin güzel olması yetmezmiş gibi yakın çevresinde gidilebilecek çok fazla yerin olduğu bir şehir. Bende bu yerler hakkında bir yazı yazmak istedim.

Amsterdam Çevresi Gezilecek Yerler

Amsterdam'a Yakın Gidilebilecek Yerler


1. Zaandam
2. Zaanse Schans
3. Edam
4. Volendam
5. Marken
6. Giethorn

Amsterdam Yakın Kasaba rotanızı çıkarmadan önce kaç gününüz olduğu vaktinizin olup olmadığı çok önemli benim vaktim olduğu için ben 1 günümü Zaandam ve Zanche Schans'a ayırdım. öğleden sonra ise Amsterdam'a dönüp Amsterdam da vakit geçirdim. 

Bir günümü ise Edam Volendam ve Marken'e ayırdım. Eğer güne erken başlarsanız bu bütün kasabaları tek güne sığdırabilirsiniz.

Zaanse Schans'a Nasıl Gidilir ? Zaandam'a Nasıl Gidilir?

Tüm kasabalara otobüs, taksi, özel araç ile ulaşım tabi mümkün. Ben size kendi kullandığım en pratik, hızlı, ekonomik yöntemden bahsetmek istiyorum. Tren :)

Amsterdam Centraal Tren istasyonundan Zanche Schans'a gitmek için trene bindiğinizde trenin duracağı duraklar aşağıdaki gibi olacak;

Amsterdam Centraal > Amsterdam Sloterdjik > Zaandam > Koog ann de Zaan > Zaandijk Zaanse Schans.

Zaanse Schans'a  gitmek için ineceğiniz durak Zaandijk Zaanse Schans. Zaandam'a gitmek için ineceğiniz durak Zaandam. :) Zaanse Schans'a giderkende dönerkende Zaandam durağından geçeceksiniz. 

Amsterdam Çevresi Gezilecek Yerler


Sabah Amsterdam Centraal'den Zaanse Schans'a gidip dönerkende Zaandam kasabasını gezip tekrar Amsterdam Centraal'e dönebilirsiniz.

Amsterdam Centraal'den Zaanse Schans'a gitmek yaklaşık 15 dakika sürüyor. Kasabalarda çok oyalanmayı düşünmüyorsanız yarım gün gayet yeterli olacaktır.

Edam Volendam ve Marken Kasabalarına Nasıl Gidilir?


Bu kasabaları aynı gün gezebilirsiniz. En kolay ve ekonomik yolu 1 günlük Amsterdam kasabaları arasında sınırsız otobüse binebileceğiniz EBS kart.

EBS kartı nereden alabiliriz?

Amsterdam Centraal Tren istasyonundan EBS ofisinden veya online olarak satın alabilirsiniz. Online olarak satın aldığınız zaman ücreti 9€, ofisten aldığınız zaman ise ücreti 10€. Biletinizi online olarak alabileceğiniz siteyi buraya ekliyorum. Sitede Amsterdam kasabaları rotaları hakkında öneriler, hangi kasaba için kaç numaralı otobüse binmeniz gerektiği hakkında bilgiler ve kasabalar hakkında kısa yazılar mevcut.

EBS - 1 Günlük Sınırsız Otobüs Kartı Alabileceğiniz Site  : http://www.localbus.nl/

Ayrıca buraya gitmeden önce telefonunuza indirmenizi tavsiye ettiğim haritayı da ekliyorum.


Haritada takip edebileceğiniz 4 farklı rota var. Biz Mavi hattı takip ettik. Edam, Volendam ve Marken. En popüler olan kasabalar da bunlar.


Edam'a Nasıl Gidilir?


Amsterdam Çevresi Gezilecek Yerler
Aldığınız EBS 1 günlük kasabalar biletinizle haritada belirtilen otobüsleri istediğiniz kadar kullanabildiğinizden bahsetmiştim. Otobüslerin nerede olduğuna gelince, Amsterdam Centraal Tren istasyonunun nehir tarafına geldikten sonra otobüs duraklarını göreceksiniz. 

Edam'a giden otobüsün numarası 314 numaralı otobüse binip Edam isimli otobüs durağında inmeniz gerekiyor. 

Volendam'a Nasıl gidilir?


Edam'dan veya direk Amsterdam Centraal'den Volendam'a gidecekseniz 316 numaralı otobüse binip Prinses Margrietstraat (Volendam) durağında inmeniz yeterli. 

Amsterdam Çevresi Gezilecek Yerler

Marken'e Nasıl Gidilir?


Marken'e gitmek için Volendam'dan Marken Express'e binmeniz gerekiyor. Bu sizi Marken'e götüren bir bot ve 1 günlük ulaşım kartınız bu botun ücretini kapsamıyor. Gidiş - dönüş bot biletinizi alıp Volendama geri dönebilirsiniz ama bence buna hiç gerek yok. 
Volendam'dan tek yön Marken'e bot biletinizi alıp, Marken'i gezdikten sonra Kerkbuurt durağından 311 numaralı otobüse binip Amsterdam Centraal'e geri dönebilirsiniz.

Şuraya minicik not bırakıyorum. Eğer tüm kasabaları tek güne sığdırıp vaktiniz kalmazsa Markeni eleyebilirsiniz. Bu güzel değil demek değil bence çok güzel bir kasaba ama be elemem gerekse onu elerdim :)

Buarada EBS otobüsleri hakkında bir şeyi daha eklemek istiyorum. Otobüsler gerçekten dakik tabelalarda kaç dakika sonra geleceği yazıyor veya kalkacağı yazıyorsa o saatte kalkıyor. Ayrıca otobüslerde ücretsiz wifi var. Yolculuğunuz sırasında internet kullanabiliyorsunuz. Oley! :)

Benzer Yazılar

0 yorum

En kısa sürede dönüş yapacağım.

Teşekkürler :)

About Me

Bumerang - Yazarkafe