Haftasonu İstanbul | Ihlamur Kasrı ( Nerede, Gezilecek Yerler, Nasıl Gidilir..)

Nisan 11, 2019

Ihlamur Kasrı

gezilecek yerler, nasıl gidlir


Kasır kelimesinin sözcük anlamı köşktür. Tarihimizde sultanlar, padişahlar şehrin manzaralı en güzel yerlerine bu minik saray köşklerinden yaptırmış. Bunlardan biri de Beşiktaş'ın kalbinde olan Ihlamur Kasrı. Ihlamur Kasrı 25 dönümlük, içinde göleti bulunan bakımlı bir bahçe ile çevrelenmiş 2 kasırdan oluşuyor. Bu kasırlar tarihimizde tazelik, ferahlık, sevinç anlamına gelen 'Nüzhetiye' ismiyle de biliniyor. Şuan ise Ihlamur olarak anılıyor.

Bu iki kasırdan büyük, daha gösterişli, önünde gölet olanının adı Merasim Köşkü. Daha küçük olanının ismi ise Maiyet Köşkü. Merasim Köşkü padişahının misafirlerini ağırlamak ve resmi törenler için kullanılırmış. Maiyet Köşkü ise daha çok sultan ve haremi tarafından kullanılırmış. Ayrıca Sultan Abdülmecit Ihlamur Kasrında vefat etmiş.

Günümüzde Merasim Köşkü müze olarak, Maiyet Köşkü ise kafe olarak kullanılıyor. Sırf Maiyet Köşkünde bir kahve içmek için bile Ihlamur Kasrına gitmeye değer. Kafe belediye tarafından işletildiği için fiyatlar makul. Köşkün içi ise gerçekten çok güzel.

Ihlamur Kasrının çokta büyük olmayan ama bakımlı güzel bir bahçesi var. Şehrin göbeğinde olan Bu kasrın kapısından girer girmez kendinizi farklı yerde hissedeceksiniz. Ben ne zaman gitsem kalabalık değildi ve sakindi. Keyifle dolaşıp bir nefes alabiliyorsunuz.

Özellikle çocuklu ailelerin Ihlamur Kasrına gidişlerinden memnun kalacaklarını düşünüyorum. Bahçede ördekler, su kaplumbağaları, tavşanlar var. İnstagramda ördekleri çığlık ata ata kovalayan bir çocuğu paylaşmıştım. ( @busrakurt ) Eğer aklınızda çocuklarla zor olur oturabileceğim yer var mı gibi sorular geldiyse zaten kafesi var, kafede oturmak istemezseniz bahçenin içinde zaten çok sayıda banklar var. Ben her gidişimde çimenlere yayılan keyif yapan insanlarda gördüm.

Ihlamur Kasrı Kahvaltı


Fotoğraf severlere gelince, bahçede ve kasır içinde merdivenlerinde eminim çok güzel kareler yakalayacaksınız. Düğün mevsimi fotoğraf çekimleri için çok tercih edilen bir yer Ihlamur Kasrı. Ben her gittiğimde makine ile gittim ve özel bir ücret ödemedim. Gelin - Damatta belki ek ücret alınıyordur da bahçe için sanmıyorum. :) Yine de iletişim bilgilerini aşağıda vereceğim düğün fotoğraflarınız için düşünürseniz önceden aramakta fayda var.


Ihlamur Kasrı'na Nasıl Gidilir?

İlk olarak Ihlamur kasrına nasıl gittiğimden bahsetmek istiyorum. Hafta sonu trafik, arabayı nereye bırakacağım, otopark gibi can sıkıcı konuları düşünmemek için genelde tercihim ya trafiğin daha az olduğu yerleri seçiyorum yada toplu taşıma kullanıyorum.

İstanbul Anadolu yakasından Ihlamur Kasrı'na nasıl gidilir 'e gelince ben genelde Üsküdardan vapurla Beşiktaş'a geçip Akaretlerden yukarı yürüyorum. Üsküdar'da arabayı bırakıp takalarla Beşiktaş'a geçebilir, Akaretlerden kısa ve keyifli bir yürüyüşle Ihlamur Kasrına ulaşabilirsiniz. Çocuklu aileler içinde zor olmayacak bir yürüyüş bu.

Ben bazen Harem'de arabayı bırakıp Salacak Sahilde yürüye yürüye Üsküdar iskelesine giderek Beşiktaş'a geçiyorum. Bu rotada da hem Kız kulesi havası almış, hem sahilde yürüyüş yapmış oluyorum. Hava güzelse Harem'de bırakıp gitmeyi daha çok seviyorum.

Kadıköy'den Beşiktaş'a geçecek olanlar için de aynı şeyler geçerli. Ister Üsküdar, İster Kadıköy'tan geçin Beşiktaş'a vardıktan sonra tın tın yürüye yürüye Ihlamur Kasrına ulaşabilirsiniz. Ihlamur hasrına giderken Akaretler'den yürüyebilir dönerken Beşiktaş Çarşısından inebilir hem de dükkan ve pasajları dolaşabilirsiniz. Akaret ve Çarşı birbirine paralel sokaklar zaten.

Ihlamur kasrına nasıl gidilir


Tamamen toplu taşıma kullanacaklar için şu nolu otobüse binin yada metroya binin diyemeyeceğim kullanmadığım için. Ama ben bir seferinde Metro + Marmaray ile Eminönüne geçip oradan Karaköy'e yürüyüp Oradan Beşiktaş'a yürüyüp oradan Akaretlerden Ihlamur Kasrına çıkmıştım. Bu ben yürümeyi severim diyenler için uygun bir rota. :)) Karaköy ve Beşiktaşı zaten 2-3 dakikada bir geçen otobüslerden birine binerek de geçebilirsiniz. Ozaman uzun bir yürüyüş olmayacak ortalama 12-15bin adımla günü tamamlamış olursunuz.

Ihlamur Kasrı Giriş Ücretleri

Öncelikle müzekart Ihlamur Kasrında geçerli değil.

Ihlamur Kasrı müzeyi gezmek için ücretler;

Tam        : 20 TL
İndirimli : 10 TL
Öğrenci  : 5 TL

Bahçe için ücretler;

Tam        : 5 TL
Öğrenci   : 2,5 TL

Bazı günler ise tamamen ücretsiz.

Ihlamur Kasrı Ücretsiz Giriş

  • Atatürk Haftası ( 10-16 Kasım ) öğrencilerden ücret alınmıyor.
  • 23 Nisan günü ücret alınmıyor.
  • 23 Nisanın olduğu hafta öğrencilerden ücret alınmıyor.
  • Müzeler Haftasında 19 Mayıs günü ücret alınmıyor.

Ihlamur Kasrı Giriş Ücretleri

Ihlamur Kasrı Giriş Saatleri

Pazartesi günler Ihlamur Kasrı ziyarete kapalı.  Hafta sonu diğer günleri ise 09.00 - 17.00 saatleri arasında ziyarete açık.

Saat 17.00'den sonra sadece giriş yapamıyorsunuz ama daha önce giriş yaptıysanız bahçede vakit geçirmeye devam edebiliyorsunuz. Kafe ise servisi sanırım 18.00'de bitiriyor.

Ihlamur Kasrı Kahvaltı

Ihlamur Kasrı İstanbul'da kahvaltı mekanları arasında öyle yok yok mükellef sofralar aramayanlar için güzel bir seçenek. Ihlamur Kasrının kafesi ihtişamlı bir köşkün içinde olduğunu saymazsak oldukça mütevazi sayılabilir. Kahvaltısı kesinlikle doyurucu olmakla beraber öyle çok çeşitli değil. Ama kesinlikle doyurucu, keyifli ve taze. Eğer isterseniz yanına menemen gibi yan tabaklar alarak istediğiniz göz doyuruculuğa da ulaşabilirsiniz. Fiyatlar belediye tarafından işletildiği için kesinlikle makul. Gittiğinize pişman olacağınızı düşünmüyorum. Öyle dolu dolu değil dediğim için yanlış anlamayın gayet güzel bence bir hafta sonu kesinlikle denenebilir.


Benzer Yazılar

0 yorum

En kısa sürede dönüş yapacağım.

Teşekkürler :)

About Me

Bumerang - Yazarkafe