Amsterdam Yeme İçme Rehberi ( Ne Yenir ? )

Aralık 17, 2019

Bu yazıda en sevdiğim, hiç sevmediğim, bir daha gitsem de yine yesem diye düşürdürten her şeyden bahsettim. Umarım keyifle okursunuz. :)

Amsterdam Gezilecek Yerler

Febo


Feboları şehrin bir çok yerinde göreceksiniz. ATM gibiler. Gitmeden önce okuduklarım ve arkadaş önerilerim kroketleri dene şeklindeydi. Ben bir kaç Feboda baktım baaaktım ay karnımı bunla doyuramam dedim. Daha anlık yapılan yerleri sevdiğim için gözüme güzel gelmedi hiç biri. Ama siz dener ve beğenirseniz bana söyleyin bir dahakinde açığı kapıyım :)

Oliebollen


Benim gibi noel zamanı oradaysanız şanslısınız. Oliebollen sadece noel zamanı oluyor. Sokak satıcılarından da deneyebilirsiniz.

Patat Special

Amsterdam gezilecek yerler


Patates zaten adından belli :) bir çok yerde sadece patates kızartması satan dükkanlar var. Külahlarda aldığınız bu patatesler gezerken yemek için bire bir!! Bizim ağzımız pek boş durmadığı dolaşırken birşeyler atıştırmayı çok sevdiğimiz için tercih ettiğimiz bir atıştırmalık oldu. Dilerseniz sade, dilerseniz çeşitli soslarla alabiliyorsunuz. Bir kaş farklı yerde yedim, benim en sevdiğim yer MannekenPis. Buranın günün her saati önünde kuyruk var. Çabuk ilerliyor bence bekleyin. :) ayrıca külaylar baya büyük oyuzden küçük veya orta boylarla başlayın.

Wok to Walk


Bir çok yerde şubesi olan uzakdoğu mutfağı sevenler için güzel seçenek. Fiyatlarda uygun. Deneyebilirsiniz.

Omelegg 


Bildiğiniz 4 yumurtaya dünya para verdik. Döndükten sonra baya esprisi döndü aramızda :) Eğer bizim gibi domuz eti yemiyorsanız onu çıkar bunu çıkar geriye kalıyor 4 yumurta :) diğer tabaklar çok lezzetli gözüküyordu yalnız orayı kötülemiyorum bize uygun değildi sadece :)

BBQ and Wraps

Amsterdam gezilecek yerler

Amsterdam gezilecek yerler

Albert Heijn


Burası aslında Amsterdam bulunan en ünlü marketlerden biri. Gün içinde defalarca önünüze çıkacakdır. Burada lezzetli sandviçler ve kaldığınız yerde mikrodalga fırın varsa çok fazla çeşitte hazır yemekler var. Öğünlerinizi uygun fiyatlı halletmek istiyorsanız güzel bir seçenek olabilir. Hatta büyük Albert Heijn’larda yemeğinizi hemen ısıtabileceğiniz fırınlarda var. 


Henri Willing Cheese and More,


Burası muhteşem peynirlerin olduğu bir dükkan. Ücretsiz tadım yapabilir, damak tadınıza uygun gelenleri evinize getirebilirsiniz :))

Coffe Shop


Amsterdam gezilecek yerler


Gelelim cofeeshop konusuna, tren istasyonundan indikten sonra zaten Amsterdam’ın açık hava cofeeshop’u olduğunu anlayacaksınız. Gerisini siz keşfedin :))

Poffertjes


Bunlar aslında bizim kreplerden pek farkı yok. Tombil tombişler. Pudra şekeri ve tereyağ atıyorlar üzerine. Dondurma, nutella, çilek, krema.. istediğinizi ekletebiliyorsunuz. Orda olduğum sürede bir kaç defa yedim severek. Ama normalde de krep severim.  Farklı bir tat arayışındaysanız aman bu bildiğimiz krep dersiniz. 

Amsterdam gezilecek yerler



Vondelpark’ta De Vier Pilaren’de deneyebilirsiniz.

Stroopwafel


İçi karamelli wafel, ben yanımada aldım. Kahve bardağının üstüne koyduğunuzda o karamel eriyor ve çok lezzetli oluyor. Gerçi bana bir tanesi çok çok fazla geliyor bir parça yetiyor bana.

Winkel 43 


Elmalı turtasını normalde sevmiyorsanız bile deneyin derim. Krem şanti ile birlikte alırsanız daha da bir leziz. :)



Van Stapele

Amsterdam gezilecek yerler


En güzeli en sona sakladım. Gerçekten ömrüüü hayatımda yediğim en güzel kurabiye. Ki ona kurabiye demek istemiyorum. Çünkü normalde kurabiye sevmem. Yağmur çamur demeden kapısında hep kuyruk var. Yağmut yağdığında çalışanlar şemsiye dağıtıyor. Evet yağmurda da bekledim. :)) Bir kişi en fazla 7 adet alabiliyordu sanırım. Ben Türkiyeye getirmek içinde almıştım ama durduktan sonra öyle güzel olmuyor orda hafif sıcakken yiceksin, tadı öyle çıkıyor :)



Benzer Yazılar

1 yorum

En kısa sürede dönüş yapacağım.

Teşekkürler :)

About Me

Bumerang - Yazarkafe