Kapadokya'nın En Güzel Manzarası Olan Yerler ( Oteller, Restaurantlar, Manzara Noktaları..)

Ocak 08, 2020

Kapadokya dünya üzerindeki en eşsiz yerlerden biri. Defalarca da gitseniz gözünüzden kaçırdığınız, döndüğünüzde ya keşke gitseydim, keşke bende yapsaydım diyeceğiniz şeyler olacaktır. Bu sebeple Kapadokya ile ilgili bildiğim, edindiğim tüm ayrıntıları sizinle paylaşmak istiyorum. Bu postta Kapadokya'da en güzel manzaralar nerede? Kapadokya'nın fotoğraf noktaları nereler? En güzel manzaraya sahip oteller hangileri? tüm soruları cevaplayacağım.



kapadokya fotograf noktaları



Kapadokya'da Nerede Konaklanır? Kapadokya'da En Güzel Manzaraya Sahip Oteller Hangileri?


Kapadokya'da nerede konaklanırın cevabı bence Göreme. En güzel manzaralar orada, dokusu ve konumu en güzel bölge bence Göreme. Gerçi eğer aracınız var ise her yer birbirine çok yakın ama kim istemezki gözünü açar açmaz aşağıdaki fotoğrafta olduğu gibi bir manzaraya uyansın.


kapadokya manzaralı otel, kapadokya fotograf noktaları


Kapadokya'da en güzel manzaraya sahip oteller hangileri? sorusunun cevabını tam anlamıyla veremem ben bildiklerimi yazıcam. Neredeyse hepsi Göremede. Bu otellerin çoğu çok güzel teraslara sahip. Hatta gün doğumunda teraslarını fotoğraf çekimi için süslüyorlar. Kahvaltı sofraları, etnik halı ve kilimler vs. konuyor. Siz balonların gökyüzünde süzülüşünü izlerken yanınızda milyon adet fotoğraf çektiren bir japon olması çok mümkün. Bir çekil be ablacım diye söylenmemek elde değil. Buarada bunu dedim diye ya şimdi oralar çok kalabalık olur hiç gitmeyelim diye düşünmeyin, orda kurulan tepsidir, minderlerdir... vs. fotoğrafa gerçekten hava katıyor.

Gelelim bildiğim otellerin isimlerine, Sultan Cave Suites, Artemis Cave Suites, Mithra Cave Suites, Museum Hotel, Rox Cappadoccia Hotel, Kelebek Hotel, Argos In Cappadocia Local Cave House.. say say bitmez. Ama manzaralı bir odam olsun diyenlere fikir olsun diye paylaşmakta fayda var.

Peki diyelim ki başka bir yerde konaklıyorsunuz terasları süslenmiş püslenmiş, inanılmaz manzaralı otellerde gün doğumunu izlemek mümkün mü? Evet mümkün. Hatta bazıları ücretsiz. Benim bildiğim Sultan Cave Suites gün doğumunu izlemek için terasına gelen misafirlerinden ücret almıyor. Diğer otellerinde günün bazı saatlerinde herkesi teraslarında ağırlıyorlar. Ama böyle bir planınız varsa gitmeden mutlaka mutlaka arayıp öğrenin.

Kapadokya'nın En İyi Manzara Noktaları, En İyi Fotograf Noktaları


Çavuşin



Burası aslında bence mutlaka mutlaka gidilmesi gereken yerlerden ama bana daha yeni yeni popüler oluyor çok kişi bilmiyor gibi geldi. Fotograflarına çok denk gelmiyorum. Oyüzden ileride yaa gittiğimde keşke bende gitseydim dememek için sizi şimdiden uyarıyorum. Mutlaka gidin ve görün! meydanı görüp buradan mı bahsediyordun Büşra diyip bana kızmayın. Fotografta gördüğünüz manzarayı bulun birazcık yukarılara çıkın kalabalığı göreceksiniz. :)) Bu arada benim yükseklik korkum olduğu için çok yaklaşamadım kenara, millet dibe dibe girip ne fotoğraflar çektirdi :D ben hatta Sezer ısrar etmese fotoğraf çektirmeyip manzaranın keyfini çıkaracaktım.

kapadokya fotograf noktaları

Paşabağ

kapadokya fotograf noktaları, paşabağ, göreme


Göreme Açık Hava Müzesi varken neden Paşabağını listeye aldın diye aklınıza geldiyse, bana göre Göreme Açık Hava Müzesi mutlaka mutlaka gidilmesi gereken bir yer, bu kuşkusuz. Ama en güzel fotoğraflar Paşabağ'dan çıkıyor. :) 

Galeri Ikman


kapadokya en güzel manzara nerede, galeri ikman, kapadokya halılı fotograf


Neredeyse tüm yerli yabancı seyahat bloglarının mutlaka bir fotoğrafının olduğu ve muhteşem halıların olduğu yer Galeri İkman. Buradan içeri adımınızı attığınız anda kendinizi farklı bir dünyada hissedeceksiniz. Alaaddinin halısı sarkıyor her yerden :D  Ben gittiğimde saat çok geçti ve halıların bir kısmı kaldırılmıştı. Sonraki gidişlerimde zaten gördüm diye Galeri Ikman'a vakit ayırmadım. Ama bir sonraki gidişimde bu fotoğraflardan bende istiyorum. :)) Eğer sizde görmek istiyorsanız Galeri İkman'ı bir yere not edin. Fotograf çekimi benim gittiğim zamanda ücretsizdi, şuan cüzi bir miktar aldıklarını duydum. Hatta isterseniz drone çekimi bile yapılıyormuş. instagramda da @galeriikman kullanıcı adıyla varlar. Bir sorun isterseniz.


Kızıl Vadi (Rose Valley)

kapadokya günbatımı, kapadokya en güzel fotograf noktaları


Gün batımı için Kızıl Vadi gerçekten güzel bir seçenek. Güneşin batışıyla oluşan o kızıllık vadiye vuruyor ve ortaya büyüleyici bir manzara çıkıyor. Ee haliyle fotoğraflarda bir harika oluyor. :)


Üçhisar kalesi


Üçhisar Kalesi'ni aslında ben size gün batımı için söyleyecektim ama aklıma yabancı bir arkadaşımla yaptığım sohbet geldi. Sizede iletiyim. Kapadokya seyahatinde sabah gün doğmadan Üçhisar Kalesinin oraya çıkıyor. Oradayken ezanın okunuşunu duyuyor. Sesin yankılanması ve güneşin doğuşuyla gökyüzünün aldığı renkten çok etkileniyor. Ona çok mistik bir olaymış gibi gelmiş. :) Unutamayacağım gün doğumlarından biri diyordu.


Balonların Kalktığı ve İndiği Yerler

kapadokya en güzel fotograf noktaları, kapadokya balon turu


Size balonların indiği veya kalktığı yeri direk söyleyemicem çünkü bilmiyorum. Ama dolaşırken bir  balon acentasına sorsanız söylerler. Ben zaten balon turu yaptığım için hem balonların inişini hem de kalkışını izleme fırsatı buldum. Gitmişken görmenizi tavsiye edeceğim, farklı bir deneyim. Erken kalkmakla sorununuz yoksa ki bence olmasın bir sabahta erken kalkın mutlaka balon turu yapmayacaksanız bile balonların kalkışını ve inişini izleyin. Bahsettiğim uzaktan bir izleme değil, balonların kalktığı alanda kamyonetlerin orda olun. O balonların hazırlanması, hava karanlık, insanlar binmek için bekliyor, heryerde serili balonlar var. Devasa fenerlermiş  gibi bir yanıp bir sönen balonlarla çevrilisiniz. İnanılmaz anlatamam. Münkünse balon turu yapın, değilse gidin izleyin!!!


kapadokya balon turu, kapadokya en güzel fotograf noktaları


O Ağacın Altı


kapadokya en güzel fotograf noktaları, kapadokya nazar boncuklu ağaç


Bu nazar boncuklu ağaç ben dahil her Kapadokya'ya gidenin fotoğraflarında var. Sizde gitmeden acaba nerede diye düşünüyorsanız. Burası bir restoran cafe tarzı bir yer adıda zaten O Ağacın Altı. Yandex navigasyonda falan çıkıyor. Bulmanız çok kolay. Göreme Üçhisar arasında kalıyor. Bunun dışında tek nazarboncuklu ağaç orada değil bir kaç yerde daha var. :)

Aşıklar Tepesi

kapadokya en iyi fotograf noktaları, kapadokya balon turu



Bir mükemmel gün doğumu ve gün batımı izlenecek nokta daha. Hele ki balonlar da kalktıysa o günü unutamazsınız.


Benzer Yazılar

0 yorum

En kısa sürede dönüş yapacağım.

Teşekkürler :)

About Me

Bumerang - Yazarkafe