Haftasonu Istanbul | Emirgan Korusu ( Lale Festivali 2019, Ne Zaman, Nasıl Gidilir, Otopark.. )

Nisan 20, 2019

Istanbul Lale Festivali 2019, Ne zaman Başlıyor?


Istanbul'un bir çık yerinde Lale Festivali döneminde çeşitli etkinlikler yapılıyor.  Etkinlik yerlerinin başında Emirgan Korusu, Göztepe 60.yıl Parkı, ve Sultanahmet Meydanı geliyor. Bu yıl 1-30 Nisan 2019 tarihleri arasında kutlanan festival için bir gününüzü ayırıp laleler ile süslenmiş tablo gibi alanları görmenizi tavsiye ederim.

Ben her yıl olduğu gibi bu yılda Lale festivali döneminde Emirgan Korusuna gitmeyi tercih ettim. Göstepe Parkı bana daha yakın olmasına rağmen festivalde orası nasıl oluyor henüz bilmiyorum. :) Emirgan Korusu yürüyüşümde gördüğüm lale cümbüşünden ise çok memnun kaldım. 

Lale Festivali 2019

Emirgan Korusu

Lale festivali döneminde Emirgan Korusu laleler ile öyle bir süsleniyor ki hayran kalmamanız mümkün değil. Renk renk dikilen lalelere hayran hayran bakarak güzel bir yürüyüş yapabilirsiniz. Bahçe oldukça bakımlı, birde ziyaretçiler fotoğraf çektireceğim derdine düşüp laleleri ezmeler süper olacak. Bunu önlemek için her yerde güvenlik görevlileri var. 

Emirgan Korusu  Pembe ve Sarı Köşk olmak üzere iki adet köşk, genişçe bir bahçe, göletler, boğazı seyredebileceğiniz teras, bahçe market (lale soğanları, çiçekler, fidanlar, saksı, toprak.. bahçe ile ilgili aklınıza ne gelirse alabileceğiniz bir yer), piknik yapabileceğiniz ağaçların içinde masalar ve otoparklar mevcut.

Lale Festivali 2019

Emirgan Korusu'nda Kahvaltı

Emirgan Korusunda kahvaltı yapabileceğiniz 3 ayrı yer var. 

Emirgan Korusu, Beyaz Köşk

Beyaz Köşk festival dönemi boyunca Serpme Kahvaltı değil Açık Büfe kahvaltı veriyor. Festival dönemi harici dönemde ise hem serpme hem açık büfe kahvaltı yapabilirsiniz. Açık Büfe kahvaltısı öyle mükellef diyemem ama fena değil. Balı, kaymağı, şarküterisi, peynir çeşitleri, bir çok şey var. Ben poğaçaları çeşitleri beğensem de, salatalar çok hoşuma gitmedi açıkçası. Oldukça kalabalık olduğunu söylemeden geçemeyeceğim. 

Açık Büfe Kahvaltı Fiyatı Kişi Başı 42,5 Tl


Lale Festivali 2019

Emirgan Korusu, Pembe Köşk

Pembe Köşkte serpme kahvaltıda mevcut. ve kişi başı ücreti 32,5 TL

Emirgan Korusu, Piknik

Emirgan Korusunda ağaçların içinde çok güzel masalar var. Ben bu yıl bu piknik işini denemedim. Ben hafta içi öğlen saatlerinde gittiğime boş masalar vardı. Yine de boş masa bulabilmek için erken gitmekte fayda var. Masalarına örtüler serilmiş, termosta çaylar getirilmiş masaları gördükçe heveslendim. Bir daha ki sefere piknik yapacağım. Çay getirmeseniz bile çok yakınında çay satan yer var. bunu da not olarak eklemek istedim.

Lale Festivali 2019


Emirgan Korusu, Bahçe Market 

Bahçe marketin Caddebostan'da da yeri var ben orayı çok sever sık sık giderim hatta evimdeki bir çok çiçekte oradandır. Normal çiçekçilere göre daha uygun oluyor Bu bahçe marketler. Sebebi ise belediyeye ait olmaları. Öğretmenler için ekstra indirimleri var. Bunu da not düşeyim. Emirgan Korusunda ki mi daha güzel cadde deki mi derseniz Cadde'deki. :)) daha büyük. Emirgan'a gitmişken dolaşmadan dönmem ama ben illa alacak minik bir şey buluyorum :)

Lale Festivali 2019

Emirgan Korusu, Otopark

Emirgan Korusunun içerisine araba ile girilebiliyor. Sahilde bırakıp yürümenize gerek yok. İçeride benim bildiğim 2 tane otopark alanı var. Belki daha fazla vardır o kadar bilemeyeceğim :) Hafta içleri gittiğimde rahatlıkla park ediyorum. Hafta sonu saate bağlı olarak daha kalabalık olacaktır. Eğer içeri girmek istemezseniz Sahilden gelirken Emirgan korusuna dönmeden yol üzerindeki isparka da bırakabilirsiniz. İçeride ki otoparklarda ispark. 

Emirgan Korusu'na Nasıl Gidilir ?


Avrupa yakasından geliyorsanız, Beşiktaş sahilden Sarıyer'e doğru sahil yolunu takip ederseniz Emirgan Korusu, Sarı ve Pembe Köşk tabelalarını göreceksiniz.

Anadolu Yakasından gelirken ise 2. köprüyü Fatih Sultan Mehmet Köprüsünü geçtikten sonra Balta Limanı sapağından girebilirsiniz. Siz en iyisi navigasyon açın. :))




Benzer Yazılar

1 yorum

En kısa sürede dönüş yapacağım.

Teşekkürler :)

About Me

Bumerang - Yazarkafe