Kıyıköy | Haftasonu İstanbul

Temmuz 25, 2018

Haftasonu hem İstanbul kalabalığından uzaklaşmak hemde farklı yerler görmek isteyenler için Kıyıköy'de neler yapılır nasıl gidilir derledim.

kıyıköy gezilecek yerler



Kıyıköy'e Nasıl Gidilir ?

Biz özel aracımızla gittik bu sebeple toplu taşımayla nasıl gidilir hiç bilmiyorum. Arabayla gittiğinizde İstanbul Avrupa yakasından keyifle gittiğinizde 2-2.30 saat arasında ulaşabilirsiniz. Yolculukta gayet keyifli bir süre sonra ağaçlar arasında gidiyorsunuz benim araba yolculuğunda ormanlık alanda sürüşten çok hoşlanırım. Sizin de keyif alacağınızı düşünüyorum.

Okuduğum kadarıyla İstanbul Esenler Otogarından direk Kıyıköy'e giden seferler varmış. Doğru olup olmadığını bilenler hepimizi aydınlatırsa çok mutlu olurum.

Kıyıköy'de Ne Yenir?

Kıyıköy adı üstünde sahil kasabası bu sebeple ben gitmeden şöyle balık yiyin gibi yazılar okumuştum ama ben balık yemediğim için size de şurda yiyin böyle efsane diyemicem. Gerçi Kıyıköy'de balık yiyebileceğiniz bana öyle güven veren bir yerde gözüme çarpmadı. Ali'nin yeri , Mehmetin yeri gibi yerler vardı.

Kıyıköyde ne yenir

Ama çok güzel bir köfte önerisiyle geldim. Kıyıköy'den dönerken durduk biz burada giderkende önünden geçmiştik zaten. Öyle dışardan salaş gözüküp size güven vermeye bilir ama kesinlikle değil. Biz oturduğumuzda oradaki beyefendi nasıl hizmet edeceğini şaşırdı her masaya da aynı şekilde özen gösteriyordu. Kendisi de zaten direk köfte tavsiye etti biz başka şeyleri de denedik orda ama köftesi gerçekten güzel ve farklı. Gitmişken mutlaka orda manda yoğurdu da söyleyin. Tadı hala damağımda. Daha saymakla bitiremicem orada ne yediysem beğendim. Bize el yapımı ekmeklerinden servis etmişlerdi, biz dönerken yanımıza da aldık. Ev yapımı ekmeklerini de deneyin. Son olarak geldik hesaba, hesabı istediğimizde bize bir fiyat söyledi biz pazarlık yapmayınca kendi kendine size indirim yapayım dedi ve yaptı giderken de elimize yine ev yapımı erişte tutuşturdu (ki geçende denedim oda harikaydı.) Mangalın başında ki amca da nerden gitsek daha hızlı döneriz diye bir güzel anlattı. Ben uzun zamandır bir yerden bu kadar keyif almamıştım. Kıyıköy'e gitmişken burada Manda yoğurdu, Ekmek, Köfte bu üçlüyü tatmadan dönmeyin.

Kıyıköy'de Gezilecek Yerler ve Yapabileceğiniz Aktiviteler

Aya Nikola Manastırı

kıyıköy gezilecek yerler



Gitmeden önce okuduklarımdan dolayı mı, içerde cirit atan yarasalaradan dolayı mı (abartmıyorum gerçekten cirit atıyorlar) yoksa yıkık dökük harabe halinden dolayı mı bilmiyorum ben girdiğimde bir bunaldım. Bu demek değildir ki gitmeyin diyorum, aksine mutlaka gidin dediğim yerlerden. 

Aya Nikola Manastırı aslında kayalar oyularak inşa edilmiş, zamanında kesişlerin kaldığı hatta hasta insanların şifa bulmak için gittiği bir manastırmış. Mezarlık olarak kullanılan bir bölümü de varmış Basamakla inilen yerde gizli bir geçidin olduğu söyleniyor. Hatta bir hikayeye göre burada görevli bir rahibe yasaklara karşı gelip evlenmek istemiş buna karşılık olarak gelinlik giydirilip burada idam edilmiş. 

Ne yazıkki muhtemelen 6. yy'dan bile eski tarihi olan bu yapı günümüze korunarak gelmemiş ve bir harabe halinde. Korunmayı geçtim talan da edilmiş. 

 Aşıklar Tepesi

Mutlaka çıkmanızı tavsiye ettiğim bir yerde burası. Gerçekten manzarası harika. Kıyıköy halkı zaten çok yardım sever ve cana yakın nasıl giderim diye sorduğunuz da herkes anlatırken kendini paralayacak.

Kamp Yapabilirsiniz.

Eğer kamp alanlarından hoşlanıyorsanız, Kıyıköy tam size göre. Çünkü her yer kamp alanı. Ben bir çok yerde sıra sıra çadırlar gördüm. Nehir kıyısında daha sakin yerlerde çadırlarını kuran şanslılarda vardı.

Nehirde Sandal Kiralayıp Dolaşabilirsiniz.

Kıyıköy gezilecek yerler

Benim Kıyıköy'de en hoşlandığım aktivite sanırım sandal kiralayıp dolaşmaktı. Yarım saati 30Tl gibi bir ücretti. Öyle pahalıda değil. Giderseniz mutlaka yapmanızı tavsiye ettiğim bir aktivite de bu.

Bisiklet Kiralayabilirsiniz.

Nehir kenarında bisiklet kiralayıp dolaşabilirsiniz.

Bonus :

Kıyıköy yolunda kendinizin ve başka sürücülerin güvenliğini tehlikeye atmadan durabileceğiniz bir sürü Ayçiçek tarlası var. Eğer sizde gider ve o Ayçiçek tarlalarında fotoğraf çektirirseniz, beni etiketlemeyi unutmayın.
kıyıköy gezilecek yerler

Sevgiler.

Benzer Yazılar

1 yorum

  1. Hiç bilmiyordum burayı haftasonu gidebiliriz. Kalemine sağlık bilgilendirme için teşekkür ederim. Sevgiler 😊

    YanıtlaSil

En kısa sürede dönüş yapacağım.

Teşekkürler :)

About Me

Bumerang - Yazarkafe