Barselonaya Gitmeden Önce Mutlaka Bilmeniz Gerekenler

Nisan 15, 2018

Barselona bir çok turistin seyahatlerini planlarken ilk sıralarda yer alır. Bununda bence haklı sebepleri var. İlgi çekici mimarisi, akdeniz iklimi, mükemmel plajları, canlı sokakları..

Peki bu yazıda neler bulacaksınız;

  1. Barselona için kaç gün ayırmalıyım?

  2. Barselona'ya ne zaman gidilir?

  3. Barselona'da nerede kalınır?

  4. Barselona'ya Gitmeden Önce Bilmeniz Gerekenler


Ayrıca şu yazılara göz gezdirmenizi tavsiye ederim.

Barselona Havaalanından Şehir Merkezine En Uygun / Kolay Nasıl Gidilir ? 

Barselona Şehir içi Ulaşım Rehberi

Barselona Gezilecek Yerler (Tüm Liste)

Barselona Müzeleri ve Ücretsiz Giriş Koşulları

Barselona'nın en güzel manzarası Tibidabo

Gün Gün Barselona Gezi Yazısı

Barselona Yeme | İçme Rehberi

Barselona Gezilecek Yerler

Barselona İçin Kaç Gün Ayırmalıyım?

Barselona, rahatlıkla 1 hafta kalsanız 1 hafta yapacak, gezecek aktivite bulabileceğiniz bir şehir. Plajları, mimarisi, ünlü yapıları, parkları.. günlerinizi dolu dolu geçireceksiniz. Ben kış sezonu olmasına, plajlara hiç vakit ayırmamama rağmen 6 gün kaldım ve sindire sindire gezdim. Size de en az 3-4 gün kalmanızı öneririm.

Barselona'ya Ne zaman Gidilir?

Yaz aylarında havanın ciddi derecede sıcak olduğunu belirteyim, tabi bu ne demek tam plaj havası tatilinizin bir kaç günü deniz, kum, güneş yapacaksanız düşünülebilir. Tabi Barselona'nın ikliminden dolayı bahar aylarında da denize girilebildiği göz önünde bulundurursak şehri gezmek içinde hava biraz daha elverişli olacaktır. Kış aylarında gitmeyi düşünüyorsanız gözünüz korkmasın Almanya, Hollanda' da ki gibi dondurucu soğuk yok. Ben aralık ayında gittim, tabi berem ve montumla gayet rahat üşümeden dolaştım. Sonuç olarak bahar ve sonbahar ayları favori olabilir ama kış ve yaz ayları da korkutucu değil.
Barselona Gezilecek Yerler

Barselona'da Nerede Kalınır?


Barselona'da ben Room Mate Emma Otelde kaldım. Otel metro istasyonuna yakındı, neredeyse heryere yürüme mesafesindeydi ve temiz bir oteldi :) en üst katta kaldım ve oda da gayet genişti. Room Mate Emma Otel için tıklayabilirsiniz.

Ayrıca diğer Barselona Otelleri için bağlantıya tıklayabilir, Booking.com üyeliğiniz yoksa burdan üye olabilirsiniz. Rezervasyon yaptıkça kazanıyorsunuz. Tavsiye ederim.


Barselonaya Gitmeden Önce Bilmeniz Gerekenler

  • Katalan mimarisi neredeyse tek adamın elinden çıkmış gibi. Antoni Gaudi.. eğer kendisi hakkında hiç bir şey bilmiyorsanız gitmeden çok kısacık kimdir diye bakarsanız dolaşırken daha fazla zevk alırsınız. Tabi Juon Miro'nun da hakkını yemeyelim ama siz sokakta dolaşırken Gaudi'nin adını düşürmeyeceksiniz ağzınızdan. Bunu yazarken bile "bunları çizerken ne düşünüyormuş acaba" cümlesi geçti aklımdan. Sizde aynı cümleyi çok sık kullanacaksınız. Bitmeyen kilise diye bildiğimiz La Sagra da Familia, Casa Mila, Casa Battlo, Park Güel en popüler yapılarından.. Eğer kısıtlı bütçeniz varsa La Sagra da Familia ve Park Guele gidin mutlaka ama yinede hiçbirini kaçırmayın. Casa Mila ve Casa Battloya içeri girmeseniz bile gidin. Benim tavsiyem tabiki girmeniz ama öncelik belirtmek gerekirse La Sagra da Familia ve Park Guel. Eeee bi bu dördü mü başka yer inşa etmemiş mi bu adam diyorsanız saymakla bitmez :) Palaca of Catalan Music,Casa Liea Morero..

  •  Bazı müzeler pazar günleri 15.00 - 20.00 arası bedava. Müze giriş ücretlerinden birazcık kısmak istiyorsanız, gün be gün planınızı yaparken müzenin bedava saati, günü varmı diye kontrol ederseniz tasarruf edebilirsiniz. Ben gezi notlarında da yer verdim bazı yer için. Barselona Gezi Notları içinde linke tıklayabilirsiniz.

  • Mutlaka biletlerinizi online alın, Barselona' daki zamanınızı güzel değerlendirin ve kuyruk beklerken zamanınızı harcamayın. Biletlerinizi online aldığınız zaman belirttiğiniz mail adresine bir pdf geliyor. Diyelim ki 15.00 için rezervasyon yaptınız. o saatte kapıdaki görevliye gösterip hiç beklemeden içeri giriyorsunuz.

  • Olabildiğince yürüyerek keşfedin. Barselona daracık sokaklarıyla anca yürüyerek gezildiği taktirde keyfi çıkar.

  • Ben Allah'a şükür sorun yaşamadım ama Barselona'ya gitmeden önce okudum her yazıda hırsızlara dikkat edilmesi gerektiği uyarısı yapılmıştı. Bizde ciddi ciddi önlemler aldık neredeyse Sezer beni bile kendine bağlayacaktı. :) Sizde tedbirli olun derim.

  • Müjde ! metro duraklarında ve şehrin popüler yerlerinde ücretsiz wifi mevcut. Sosyal medyadan uzak kalmayacaksınız.

  • Belki bir - iki yer hariçtir ama bence La Rambla restaurant / cafe 'lerinde yemeyin. Sıradan yemeğe ederinden fazla ödemeniz gerekecek. Bu arada La Rambla'da bulunan La Boqueria Pazarından bahsetmiyorum. Ordan her geçerken bir tur atıp, atıştırmalık bir şeyler alın :)

  • Hop on Hop off turist otobüslerine binmeyin. Evet bu turist otobüsleriyle gittiğiniz şehri tanımayı seviyor olabilirsiniz, bazı şehirlerde ilk izlenim için güzel de oluyor olabilir. Ama bu Barselona için geçerli değil. Ciddi bir trafik var. Hem her yeri zaten göremiyeceksiniz, hem günlüğü tek kişi 22 euro mu ne, hem de saatler saaatler trafikte.. Kazıklanmayalım canım, metroya binelim zamanı, parayı iyi kullanalım.

  • Ulaşım kartlarından alacaksanız tek binişlik kartlar yerine T10'u öneririm, hem fiyat olarak hem çoklu kullanım sağladığı için en avantajlı o oluyor. ayrıntılı bilgi için sizi şöyle Barselona Şehir-içi Ulaşım Rehberine alalım.



Benzer Yazılar

1 yorum

En kısa sürede dönüş yapacağım.

Teşekkürler :)

About Me

Bumerang - Yazarkafe