Barselona Yeme | İçme Rehberi

Mart 17, 2018

barselona ispanya

Yazıya başlamadan önce en son ne zaman balık yediğini unutmuş, evde zaten hiç balık yapmayan, balık yemeyen bir Karadenizli olarak Akdeniz şehrinde epey bir zorlandım diyemicem. Evet sevenler için nefis balık ve balık içeren tabaklar olabilir ama benim gibi yiyemeyenler de vardır aranızda aç kalmıyoruz, merak etmeyin :)

Restaurant / Cafe / Bar önerilerine başlamadan önce yazının sonunda hiçte turistik olmayan çok beğendiğimiz için tüm Barselona seyahatinde bir kaç defa gittiğimiz 3 yer önerisi var. Popüler yerleri denedikten sonra biraz patlayana kadar yemek istiyorum diyorsanız bahsettiğim 3 yere de bir göz atın.

İlk vardırğımız gün La Rambla'da bir restorantta yedik, yazıya eklerim diye not bile almamışım. Ne kötü, ne iyi. Heryerde yiyebileceğiniz pizza ve makarnaydı. hatta ben size La Rambla'da burası harika mutlaka gidin diyemicem. Bir kaç yer denedik ama hepsi normaldi. Ne kötü ne iyi. Bir de üstüne o cadde de olmayan yerlere göre pahalı. Oyüzden bence biraz daha içerilere girin ve daha güzel tatlar tadın :)


Paella


Genellikle deniz mahsülleri ve pirinçle hazırlanan İspanyol yemeği, iyi bir yerde yerseniz bayılırsınız kötüsüne denk gelirseniz sevmeyeceksiniz diyor bir çok kişi. Ben zaten deniz ürünleriyle görünce diğer çeşitleriyle bile denemek istemedim. Ben balık konusunda çok hassasım, siz gidip yöresel bir şeyler yemek istiyorsanız, paella yemeden dönmeyin derim. Barselona'ya gitmeden önce nerede ne yemeliyiz diye saatlerce araştırırken bir çok yazıda 7 Portes'i paella için önerdiğini gördüm.

Tapas


Yemeklerin yanında aperatif olarak minik minik tabaklarda servis edilen mezelere Tapas diyor İspanyollar.Barselona'da tapas barları dolaşarak hem tadım yapıp, hemde sosyalleşeceğiniz bir akşam öneririm. En ünlü Tapas sanırım Patatas Bravas. Bildiğiniz patates kızarması, çokçok hafif acı olan bir sos var üzerinde. Tabi sayısız tapas çeşiti var. Aşağıda Barselona da en iyi tapas barların isimlerini vericem.

Ama önceliği tatlılara veriyor, ilk tatlı önerileriyle başlıyorum. Bir tane de abartıldığı kadar değil, boşverin notum var (:

La Cure Gourmande


barselona
Burası bir çok turistik şehirde şubesi olan bir fırın. Bence Hansel ve Gratel'in fırını, lolipopları, kurabiyeleri.. denediğim her şeyi sevdim. İçeri girdiğinizde tatlı seven biriyseniz dekorasyon da sizi cezbediyor zaten. Elinde enfes kurabiyelerle dolu kutuyla görevli size yaklaşıp tadım yaptıracak orda bir kurabiye nasıl bu kadar lezzetli olabilir diyorsunuz ve oradan kendi konsept teneke kutulardan kapıp istediğiniz her şeyden dolduruyorsunuz. Hayır koskoca kutu bitene kadar içindeki kurabiyeler bayatlamıyor. Hatta ben şuan kutusunu da gronola kutusu olarak kullanıyorum :) Dilerseniz teneke kutulardan alıp içlerini doldurabilir, dilerseniz hazır kutulardan alabilir, yada şekerleme vs. alabilirsiniz. Kutuyu napıcam boşuna birde ona para vermek istemiyorum derseniz kağıt keselerde mevcut onları doldurabilirsiniz. Boyutuna göre değişiyordur tabide benim hatırladığım ve aldığım kutu 10 euro doldurunca 50 euro oluyordu. Yanlış hatırlıyor olabilirim :) Harika hediyeliklerde olur burdan, azıcık pahalı ama çok sevimli :)

Adres : Carrer de Ferran, 14


Chök Barselona



Bu pastahane için fazla söze gerek yok sanırım, fotoğraftan da belli olduğu gibi hepsi ağzınızı sulandıracak. Birçok yerde şubesi var. şöyle bir instagram hesaplarını iliştiriyim. Size en yakın olanına gidebilirsiniz. Zaten önünden geçerken dikkatinizi çekecek ayaklarınız sizi içeri sürükleyecek. kullanıcı adı: chokbarcelona

Adres : 3 Carrer del Carme


Petritxol - Xocoa


barselona ispanyol

Yine herkesin öve öve bitiremediği bir pastahane, ben nedense 3 gün boyunca önünden geçtim ama nasıl dalgınlıksa bulamadım 3. gün bulup ay işte hergün önünden geçiyormuşuz nasıl denk gelmedik diye düşünüp vitrine aldanıp bir hışımla kendimi içeri attım. Gözüme ne hoş görünürse söyleyip yanına da kahvemi isteyip oturdum. Ve beğenmedim, hem de hiç. Çirkin, kötü falan değildi ama öyle efsane bir şey yoktu. Şu bisküvi topu ise bildiğiniz petibördü. yani bana göre öyle. Yoksa tabi şöyle harikadır böyle mükemmeldir de ben beğenmedim. Dilerseniz siz bir deneyin. Beğendiğiniz bir şeyler olursa bana da yazın bir dahaki seyahette bende denerim ve belki fikrim değişir. Ayrıca yanlış anlaşılmasın öyle kötüydü tatları demiyorum. Sıradandı diyorum.. :)

Adres : Calle Petritxol, 11 Barri Gothic'de


El Petit Firo



Kutsal Haç ve Saint Paul Hastanesine gidecekseniz, ona çok çok yakın olan bir pastahane tatlıları da gayet güzel benim çok hoşuma giden bir ayrıntıda vardı, parkingdog :)







Ice Wave Icecream


Benim gibi yaz kış dondurma sevenlerdenseniz bir dondurma önerimde var. Deneyin derim. Evet Roma dondurması değil ama Barselona'da tattıklarım arasında en sevdiğim dondurma buydu.
barselona ispanyol


Mima Ice Cream


La Boqueria Pazarının içinde bu dondurmacı. Birçok çeşit dondurması var Makaron arası sandviç dondurmaları dahil. Güzeldi. Ölüp bitmedim. ama hem makaron hem dondurma seven biri varsa bayılacaktır.



Adres : La Boqueria Pazarı

barselona ispanya




Puerto Latino Icecream


Yine La Boqueria Pazarının içinde olan bir dondurmacı, aslında herkes bu dondurmacı hakkında güzel yorumlar yapmış ama ben nedense sevmemiştim.

Adres :  La Boqueria

barselona ispanya la boqueria


Mercat de La Boqueria


En sevdiğim şeylerden biri yurtdışında market / pazar gezmek. Barselona da gerçekten seveceğiniz 2 sabit pazar var. Bunlardan biri, en meşhuru ve mutlaka önünden geçeceğiniz La Boqueria. La Rambla caddesinin üzerinde olan bu pazarda yok yok :) Çikolatalar, şekerlemeleeer, empanadas çeşitleri, rengarenk meyve suları, deniz mahsülleri, tropik meyveler.. La Rambla'da yürürken pazara girip gözünüze çarpan leziz şeylerden alıp yürüye yürüye dolaşabilirsiniz. ama mutlaka uğrayın derim.

Adres : 91 La Rambla,08001

barselona ispanya


Mercat de Santa Caterina

La Boqueria kadar turistik olmayan ama La Boqueria'da bulduğunuz herşeyi burada da bulabileceğiniz bir diğer pazar. Sadece atmosferi tatmak için veya birşeyler atıştırmak için uğrayabilirsiniz.

Adres : 16 Avinguda de Francesc Cambo

Plaça Del Rei Kafe

barselona ispanya


(Kafenin ismini not etmemişim ama avluda masaları olan tek kafe burası)

Barri Gothic'de dolaşırken sessiz sakin ama etrafı da güzel bir yerde bir çay veya kahve içsem diyorsanız Plaça del Rei'nin ordaki kafe de bir çay içebilirsiniz. Plaça Del Rei biraz daha içerde olduğu için genelde kalabalık olmuyor. Hatta biz gittiğimizde bomboş bir tek biz vardık avluda tabi bizim en son aralık ayında gittiğimizi de göz önünde bulundurun. Sezer tam bir çay kolik olduğu için yurtdışında genelde en çok çayda aradığı tadı bulamamaktan söylenir durur. Çok ciddiyim bende şaşırıyorum bir insan nasıl çay çay der diye tabi ben kahve sever o çay sever olunca anlamıyorum. :) Bu kafedeki çayları gerçekten beğenmişti.

Kiosko Burger


Eğer hamburger'den geçemem diyorsanız, şehrin en iyilerinden. Uğrayıp sizin ağız tadınıza uygun olan bir hamburger seçin ve deneeyin. Hamburger diyip geçmeyin :))


NBA Cafe

barselona ispanya


NBA konsept cafe'de yiyecek veya içeceklerin dışında, ilginizi çekecek şeylerde sergileniyor. Basket severlerin bu cafeyi seveceğini, atmosferinden gerçekten etkileceneğini düşünüyorum. La Rambla' da dolaşırken içecek birşeyler için uğranabilir.

Adres : Les Rambles, 120



Aromas de Istanbul




Ben farklı tatlara açık değilim, alışık tatlar arıyorum diyorsanız, Barselona da tanıdık tatlar bulabileceğiniz bir çok yer var. Tabi çalışanların Türk olduğuna daha rastlamadım. :)

Ciudad Condal


Tapas barlardan aşağıda bahsedicem demiştim, sırası geldi. iki önerim olacak Ciudad Condal bir tık daha iyiydi bence. İkiside çok benzerler çeşit çeşit mezeler var. Atıştırmak için uğrayabilirsiniz. Genel olarak kalabalık.

Adres : Passeig de Gracia metro istasyonuna 2 dakika yürüme mesafesinde

König


Yediğim herşeyi sevdim. Fiyatlarda La Rambla'daki  restaurantlara göre çok uygundu. Yemeğimizin yanında tapas olarak genelde Patatas Bravas 4 cheese aldık eğer soslu halinden hoşlanmadıysanız bu gayet güzeldi. Yemeğinizden sonra sıcak çikolatalarını da deneyebilirsiniz. Biz ilk gittiğimiz akşam neden herkes kapıda kuyruk olmuş, kesin birşeyler güzeldir diye düşünüp sıraya girmiştik. Sonra eğer etraftaysak öğle -  akşam yemekleri veya sadece bir tatlı bir kahve için olsa bile uğradık.

Adres : Rambla Catalunya


La Fabrica Empanadas Argentinas


barselona ispanya


Empanadas bir hamurişi çeşiti. Bir çok çeşiti boyutu var. Peynirlisi , ıspanaklısı, ıspanak peynirlisi, tavuklusu... say say bitmez. Yani bizim gibi sizde aman domuz eti yemiyim diyorsanız zaten iç harcı bize göre olan çeşitleride sayısız. :)

Şimdi gelelim La Fabrica'ya ben Arjantin dahil bir çok ülkede empanadas yedim. Hafif acıktığınızda elinize alıp ısıra ısıra yürümek için birebir. Hem hesaplı hem lezzetli. La Fabrica Empanadas Argentinas'da içeriye girdiğinizde hangisinden yesem diye düşüneceğiniz empanadaslar mevcut Yeni çıkmış haline denk gelirseniz ne alaaa :) gelmezsenizde sıkıntı yok ısıtmalarını rica edin ve ısıra ısıra daracık sokaklarda dolaşın. 1 empanadas yemek için öyle aç olmaya gerek yok, tatile gidip kilo alıp dönmek adetten. Bunun için elimizden geleni yapalım :)) buarada tanesi 1,95 euro. 2 tane + 1 içecek aman 12 tane diye menüleride vardı. Gayet uygun fiyatlı.

Adres : Barri Gotic yakınlarında, Calle Call 19


Micheal Panny Pizza



barselona ispanya



Geldik Barselonadaki favori mekanımıza. Hiç turistik bir yer değil gittinizde kapısında kuyrukta bulamayacaksınız, ama sizde bizim gibi pizza seviyorsanız bayılacaksınız pizzalarına. Devasa Dilim pizza olarak alıyorsunuz. Margaritası gerçekten güzeldi zaten Pizza şefi bir İtalyan ve inanılmaz sıcak kanlı. Sezer'in sayısız dilim yemesine karşı Sezerle tanışmaya gelmişti :) Dilim pizza 2 euroydu, 4 peynirli ve mantarlısınıda denedik ama en lezizi margaritaydı bize göre. Sık sık yeni pizza çıkıyor azıcık beklerseniz sıcacıkken yiyebilirsiniz. Yeni çıkmış pizzaya denk gelmezseniz zaten ısıtıp veriyorlar yine leziz ama tabi yeni çıkan gibi olmaz. Uğramanızı tavsiye ederim. Bu arada 1 dilim pizza gayet doyurucu ben 1 devasa dilimi anca bitiriyordum. Ayrıca burası barselonadaki en güzel empanadasları satan La Fabrica Empanadas Argentinas'a çok çok yakın.

Adres : Carrer d'asturies, 20

instagram hesaplarından direk konumda alabilirsiniz. Kullanıcı adı :  micaelapanypizza



  • Barselona'da gezeceğiniz tüm yerleri yazdığım Barselona Gezilecek Yerler Tüm Liste yazısına;

  • Gün gün planladığım Barselona rotası için Gün Gün Barselona Gezisi yazısına;

  • Barselona'daki Müzeler ve Ücretsiz giriş gün ve saatleri için Barselona'daki Müzeler ve Ücretsiz Giriş saatleri yazısına;

  • Barselona Havaalanından en ucuz ve kolay nasıl şehir merkezine giderim diyorsanız Barselona Havaalanı - Şehir merkezi Ulaşım Yazısına;

  • Barselona şehir merkezinde en ucuz ve kolay nasıl ulaşırım diyorsanız Barselona Ulaşım Rehberine;

  • Barselona'nın en güzel manzarası ve farklı bir gün için Tibidabo Gezi Rehberi'ne;

  • ve son olarak gitmeden okumanızı tavsiye ettiğim Barselona'ya Gitmeden Bilmeniz Gerekenler Yazısına göz atabilirsiniz.




Benzer Yazılar

1 yorum

En kısa sürede dönüş yapacağım.

Teşekkürler :)

About Me

Bumerang - Yazarkafe