Yurt dışında heryeri nasıl elimle koymuş gibi buluyorum ? En sevdiğim Navigasyon uygulaması

Mart 01, 2018

Günbe gün gidilecek yerler planımı yapıp gittiğimde kaybolmadan her yeri bulmamı sağlayan uygulamayı ayrıntılı şekilde anlatıcam benim çok işime yarıyor eminim sizinde yarayacaktır. Sadece gittiğim şehirde gezeceğim yerleri bulmak için değil ben bu uygulamayı otelimi seçerkende kullanıyorum nasıl olduğunu yazının sonunda anlattım :) Bu uygulamaya benzer bir çok uygulama var diğerlerinin kullanımı içinde size fikir olabilir. Yazı biraz uzun oldu ama işinize yarayacak her ayrıntı var :) karmaşık gelirse eğer uygulamayı indirdikten sonra eşzamanlı okursanız uygulama inanılmaz basit aslında :)



Sygic Travel

Uygulamayı ben istanbulda bile kullandım bunu da not ederek önce kısaca ne işe yaradığından bahsediyim sonra arayüzünü tanıtıcam :)

• Seyahat planı oluşturabiliyorsunuz diyelim ki Roma

• Seyahatinizi gün gün planlayabilirsiniz 19 Eylül varış - 23 Eylül dönüş gibi ve her günü gitmeden planlayabilirsin. 20 Eylül yapacakların belli oraya gittiğinde bugün ne yapacaktık karmaşası yok.

Öncelikle seyahtimizi oluşturuyoruz create new trip 


• Gideceğiniz şehri aratın.




• Yeni Seyahat ekranında tatilinizin başlangıç-bitiş tarihini yazın. Hatta ben varış yeri olarak havaalanından sonra nereye gideceksem onu yazıyorım. Mesela Roma için havaalanından sonra transferimiz Roma Terminiydi. Bende varış yeri olarak Roma Termini olarak seçiyorum ve artık varış yerimden otele taksi / metro ile mi gitmem lazım o bavullarla yürüsem kaç dakikaymış hepsini görmüş oluyorum. Genelde yürüyorum zaten :)



• Sonra şöylee bir ekran çıkacak adım adım hepsini anlatmaya çalışıcam önce Map / Harita özelliği haritaya tıkladığınızda seçtiğiniz şehrin önemli noktaları çıkıyor nereler birbirine yakın diye burdan göreceksiniz küçük ikonlardan birine tıklayıp o yeri bir güne ekleyebilirsiniz sonra tekrar haritan çevresinde nereler varsa aynı güne eklersiniz ayrıntıları aşağıda anlattım.

 Bazen haritada tüm yerler çıkmıyor. Yakınlaştırıp uzaklaştırın değişecektir. Bir yeri seçtiğinizde + ya basıp bir güne eklersiniz yada aşağıda sür olan yere tıklayıp yol tarifi alırsınız yakınlarda olduğunuzda orda yürü oluyor yürüyerek rota veriyor ben şuan çok uzaktayım diye böyle :) Buarada sağ üst köşeye tıklarsanız kategoriler var haritada metro-otobüs durakları-restaurant-cafe kısaca birçok şey birini seçerseniz haritada sadece onların yerlerini göreceksiniz. 

• Eğer şehrin meşhur yerleri yada sıkça ziyaret edilen yerlerinin listesini görmek istiyorsanız Places/Yerlere tıklayın. Bir yeri seçtiğinde tıkla üstüne zaten onun hakkında herşey yazıyor olacak iletişim bilgilerine varana kadar hatta oraya düzenlenen özel tur varmı onuda bulucaksın gerçi bu sadece önemli yerlerde var. + ya tıklayıp tatilinde istediğin güne ekleyebilirsin. Diğer özellik ise Sağ üst köşeden istediğin kategoriyi seçebilirsin, seçimine göre sana listeleyecek. Ulaşım, alışveriş gibi.. sadece turistik yerler yok yani. Yada özellikle  aradığın bir cafe var ozaman yukardan ara muhtemelen bulursun :) 




İstediğiniz güne gidilecek yer ekleme;


Buarada Mekan Listesinden, Haritadan bir yer seçtiniz, yere tıkladıktan sonra ✅ tıklayın  fotograftaki gibi sizin tatil günlerinizi gösteren ekran çıkıyor, istediğiniz güne ekleyin. Bir kaç güne birden ekleyebiliyorsunuz mesela kalacağınız otelinizi tüm tatil günlerine ekleyebilirsiniz :) yada vazgeçtiniz 28inde olan biryere 29unda gideceksiniz 28inde seçili haldeyken tıklayın o günden siliniyor 29una tıkladığınızda artık 29undaki rotada :) Bukadarcık :)

İstediğiniz yer için yol tarifi alma;

Bir yere tıkladınız diyelim ( mekan listesinden, haritadan veya planladığınız günün içinden farketmez) sağ üst köşedeki 3 noktaya tıklayın navigasyon diyin açılan haritada size adım adım nasıl gitmeniz gerektiğini kaç dakika yürüyeceğinizi gösterecek. Ayrıca haritaya tıklayıp yerin haritadaki yerini görebilir çevresindeki yapılarıda aynı günün rotasına ekleyebilirsiniz. Ayrıca açıklamaların altında not ekle bölümü var. Yere notta ekleyebilirsiniz.


 • Son olarak güne tıkladınız diyelim, ayarladığınız tüm yerler gözükecek ve birbirleri arasında kaç dakika yürüme mesafesi var onlarıda göreceksiniz. Diğelim ki Duomo di Milano ya La Scala’dan sonra gitmek istiyorsunuz veya başka bir gün gitmek istiyorsunuz ozaman üzerine basılı tutup başka güne veya başka bir sıraya sürükleyebilirsiniz. Sağ üst köşedeki 3 nokta dan güne not ekleyebilir, günü silebilir yada günün rotasını haritadan görebilirsiniz.

Otel seçerken;

bir oteli beğendim diyelim booking yapmadan önce uygulamaya yazıyorum ve gitmek istediğim yerlere ne kadar uzaklıkta yürüyerek kaç dakika gibi ayrıntılara bakıyorum.  Yada harita veya mekan listesinden üst köşeden otelleri göster olarak ayarlıyorum. Sadece İstediğim çevredeki otelleri araştırıyorum. Metro otelin ne kadar yakınında, nereye kaç dakika yürüme mesafesinde hep burdan öğreniyorum. İşimi fazla garantiye alıyorum galiba ama hiç sıkıntısını çekmedim 😬 


Uygulamanın türkçe versiyonuda var. Hatta birçok kısa açıklamalarda türkçe. Mesela Barselona, Bitmeyen Kilise. Türkçe açıklamalar, bile ücreti açık/kapalı olduğu saat günler, nasıl gidilir gibi her bilgi yazıyor. Yazı biraz uzun oldu ama işinize yarar umarım :)


İyi Tatiller :)

Benzer Yazılar

2 yorum

  1. teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Ne kadar güzel ve faydalı bir yazı. Ellerinize sağlık teşekkür ederiz😊 www.tozluayna.com

    YanıtlaSil

En kısa sürede dönüş yapacağım.

Teşekkürler :)

About Me

Bumerang - Yazarkafe