Roma Yeme / İçme Notları

Mart 05, 2018


Gerçekten ne yesem diye gözünüzün dönmesine hazır olun. Gittiğim her yerde İtalyan mutfaklarını arayan biri olarak benim için ef - sa -  ne. Aşağıda bir kaç yer önericem illede bunlara gidin diye değil tabi bence gözünüze güzel gözüken herşeyi bir deneyin ne kaybedersiniz, hatta kazanacağınız bir şey var bir kaç kilo :) Döndüğünüzde artık kambuchalar kefirler sıvı beslenmeler bir programa girersiniz yada benim gibi sadece döndüğümde şöyle yapıcam böyle yapıcam diye diye herşeyi yiyip döndüğünde o konuşan ben değilmişim gibi sıvı diyetini boşverip karbonhidrat devam edersiniz :)

Öncelikle yanınıza su şişesi almanızı önermekle başlıyım. Çünkü Roma'da her köşe başı çeşme, local ve turistlerde çeşmelerden su içiyorlar. Galiba çeşmelere de nasoni diyorlar ama emin değilim kulaktan dolma bilgi bu, doğrusunu bilen hepimizi aydınlatsın :) Sen içtin mi diye sorarsanız evet içtim ama ben biraz yeme - içme konusunda sıkıntılıyımdır. Özellikle bol su içip Türkiye'de bile marka ayrımı yapan suyun tadına dikkat eden biri olarak almayı tercih ettim, tadından dolayı.. Tadı kötü mü ? Yo.. Ben huysuzum. Size de denemenizi sonra karar vermenizi öneririm. Gelelim mekan önerilerine..

Pastificio

İspanyol merdivenlerinin karşısındaki sokakta olan bu minicik mekan hergün 1 de açılıyor ve sadece 2 çeşit makarna çıkıyor makarnalar bittiğinde abimiz kapatıp gidiyor. Ben gittiğimde açılış saatini kapıya yazıp asmışlardı :) açılmasına yakın ciddi bir kuyrukda oldu. Açılmasını beklerken sabah akşam makarna yese bıkmayanlardan olduğum için Allah’ım sana geliyorum heycanıyla bekledim, beklediğime deydi mi deydi. Gayet güzeldi ama ölüp bitmedim :) Sezer bayıldı gerçi. 

Giolitti

Tarihi bir dondurmacı, öveni seveni çok. ben daha iyileri olduğunu düşünüyorum.



Venchi

Bir çok şubesi var, İspanyol merdivenlerinin yakınındaki Venchi de özellikle çikolatalı dondurmayı deneyebilirsiniz. Çikolatalarıda güzel ama biraz pahalı.. ama mekanın dekorasyonuna bayılmıştım ben :)

Pompi

İspanyol merdivenlerinin yakınında olan denemeye değer tiramisuları olan  bir yer. İçerde oturacak yer yok. Alıp İspanyol merdivenlerinde oturabilirsiniz. Tiramisunun bir kaç çeşiti var, muzlu, çilekli..

Li Rioni

Kolezyuma yakın ve yine güzel pizzaları olan bir yer. Salı günleri kapalı olduğunu unutmayalım.

Adres: Via dei SS Quattro 24

Forno Campode Fiori

Aslında bir fırın, kurabiyeleri enfes.. ama dilim pizzada satıyorlar. Ağız tadınıza göre dilediğinizi deneyebilirsiniz. Patatesli olan gerçekten güzeldi. Gözünüze hangisi iştah açıcı geliyorsa onu deneyin (: Campode Fiori meydanında ayrıca bu meydanda pazarda kuruluyor.

Gabrielle Bonci's Pizzarium

Vatikan müzelerinin yakınında olan yine bir dilim pizzacı :) Anthony Bourdain'in de önerdiği dilim pizzacı, gerçekten lezzetli

Adres : Via della Meloria 00136


Ristorante Trescalini

Novano Meydanında bulunan bu restorant'ta yediğimiz herşey hoşumuza gitti ayrıca sıcakkanlı garsonunu da resimde görüyorsunuz :) Minasote çorbasını deneyebilirsiniz.






Bu restorant'ta yine Novano meydanındaydı. Ama adını not etmeyi unutmuşum. Tiramisu'su özellikle domates çorbası harikaydı. Yerini tarif edersem bulabilirsiniz bence Tam sol yanında Gladiator Museum var.


Ayrıca şu sayfalarda işinize yarıyabilir, bir göz atın isterseniz.

Roma Gezi Notları
RomaPass Almalımıyım?
Roma'ya Gitmeden Önce Bilmeniz Gerekenler
Vatikan Gezi Notları

Benzer Yazılar

1 yorum

En kısa sürede dönüş yapacağım.

Teşekkürler :)

About Me

Bumerang - Yazarkafe